دیپلم آرایشگری فنی حرفه ای

دیپلم آرایشگری زنانه فنی حرفه ای

5/5 - (3 امتیاز)

دیپلم آرایشگری زنانه فنی حرفه ای برای دیپلم ردیها و راه ورد به  دانشکده فنی حرفه ای

اگر شما هم جز خانم هایی هستید که به رشته آرایشگری علاقه دارید و از برخورد با افراد مختلف لذت می برید، حرفه های  آرایشگری زنانه میتواند شغل مناسبی برای شما باشد. آرایشگری شغلی پرطرفدار در میان خانم هاست، اما باید به این نکته هم توجه کنید که برای موفقیت در این شغل باید مدرک فنی حرفه ای حرفه مورد نظر را دریافت کنید یا اینکه اگر دیپلم ردی هستید میتوانید از مدرک دیپلم آرایشگری زنانه فنی حرفه ای از یک آموزشگاه آرایشگری زنانه معتبر دریافت کرد. چرا گفتیم آموزشگاه معتبر؟؟؟؟ چون بعضی آموزشگاه ها کیفdت آموزش شان خوب نیست و بعدا هنرجو را دچار مشکل میکنند و هم اینکه مدرک تان را به موقع صادر نمیکنند و باعث میشود هزینه های اضافی متحمل شوید.

در زمینه آموزشگاه آرایشگری زنانه میتوانید با آموزشگاه های معرفی شده در بالا که از معتبرترین آموزشگاه  آرایشگری زنانه در تهران هستند تماس بگیرید. این آموزشگاه ها با ارائه بیش از 30 رشته آرایشگری، توسط بهترین اساتید فنی حرفه ای و با سابقه و با آشنایی کامل به متد های روزدر حال فعالیت هستند. شما بعد از گرفتن مدرک آرایشگری خود میتوانید آرایشگاه خود را تاسیس کنید و شروع جذب مشتری و کسب درآمد کنید.

آرایشگری هنری است که با استفاده از تکنیک های آرایشگری میتوان ظاهر خانم ها را زیبا و جذاب کرد که مشتریان خیلی زیادی دارد .

دریافت مدرک فنی حرفه ای دیپلم آرایشگری زنانه

برای دریافت مدارک مختلف آرایشگری زنانه باید با علاقه پیش روید بعد از انتخاب رشته مورد نظر خود در صورت داشتن پیش نیاز باید ،اول باید در پیش نیاز های مربوط رشته  مورد نظر ثبت نام کرده و آموزش ببینید و مدرک ش را دریافت کنید و بعد در رشته های مربوط به دیپلم آرایشگری زنانه ثبت نام کنید. (آموزشگاه در این مورد کاملا راهنمایی میکند) توجه کنید برای گرفتن مدرک آرایشگری زنانه فنی حرفه ای ، باید در آزمون عملی و نظری حره هایی مانند (کاربا مواد (رنگ و مش) – کوتاهی موی زنانه – آرایشگر ناخن – میکاپ زنانه و …)  ثبت نام کرده و قبول شوید (که اکثرا همه قبول میشوند) و موفق به اخذ مدرک دیپلم فنی حرفه ای آن رشته شوید.

برای مثال برای دریافت مدرک فنی حرفه ای آرایش دائم باید اول مدرک متعادل سازی چهره را  که پیش نیاز مدرک آرایش دائم صورت میباشد دریافت کنید چون آرایش دائم همیشه با چهره در ارتباط است بعد در دوره آرایش دائم شرکت کنید. پس در واقع شما با اخذ مدرک آرایش دائم در واقع دو تا مدرک فنی حرفه ای دریافت میکنید .

لازم به ذکر است که آرایش دائم (میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ) جز رشته های لازم برای گرفتن دیپلم آرایشگری زنانه فنی حرفه ای نیست.

دیپلم آرایشگری چیست؟

دیپلم آرایشگری مشتمل بر هفت دوره ارایشگری زنانه میباشد که شما با گذرادن این دوره ها میتوانید موفق به دریافت مدرک دیپلم آرایشگری فنی حرفه ای شوید . این مدرک مزایایی مختلفی دارد یکیش اینه که با داشتن این مدرک میتوانید مجوز افتتاح آرایشگاه زنانه یا سالن زیبایی را در هر شهری بگیرید.

چگونه دیپلم آرایشگری بگیریم؟

دیپلم آرایشگری که 7 رشته مختلف آرایشگری زنانه را شامل میشود هر کدام از رشته زیر دارای واحد های مختلفی هستند که با گذراندن  26.5 واحد، شما میتوانید دیپلم رسمی آرایشگری بگیرید و حتی میتونید با این دیپلم وارد دانشگاه شوید.

1- اخذ دیپلم رسمی با گذراندن ۵/۲۶ واحد درسی
2- پیرایشگر ابرو و صورت زنانه ۵/۲ واحد
3- پیرایشگر موی زنانه ۵ واحد
4-آرایشگر موی زنانه ۹ واحد
5- متعادل ساز چهره (گریم) ۷ واحد
6- آرایشگر ناخن ۲ واحد

شرایط گرفتن دیپلم آرایشگری چیست؟

  • سن هنرجویان از 16 سال به بالا باشد.
  • مدرک دیپلم را دارا باشد.
  • هنرجویان باید 411 ساعت آموزش را طی دوره 5 ماهه را در یک آموزشگاه مراقبت و زیبایی طی کند و در طی این مدت تمام مواردی را که یک آرایشگر باید از آن اطلاع داشته باشد توسط مربی را به هنرجو تدریس شود.
  • هزینه آزمون هر چندسال یکبار افزایش جزیی دارد امسال که این مقاله تهیه شده است 4 هزار تومان است که در صورت قبولی مبلغ 55 تومان را به آموزشگاه باید پرداخت شود.

مدرک فنی حرفه ای اصلاح ابرو و صورت زنانه

پیرایشگر ابرو و صورت زنانه شغلی است در حوزه مراقبت و زیبایی بانوان که در آن شخص قادر به انجام شایستگی هایی چون آلودگی زدایی محیطی و بهداشت فردی و مشاوره با مشتری و انجام دپیلاسیون و فرم دادن و حالت دادن به ابروها و رنگ ابرو و گذاشتن ماسک روی صورت مشتری خواهد بود.
مباحث و سرفصل های فنی حرفه ای پیرایشگر ابرو و صورت زنانه که شامل آموزش های عملی و تئوری میباشد عبارتند از :

  • آلودگی زدایی محیطی و حفاظت و بهداشت فردی
  • مشاوره و پذیرش مشتری
  • مو زدایی (دیپلاسیون)
  • اصلاح صورت با بند
  • مراقبت از پوست بعد از موزدایی
  • فرم دادن به ابرو
  • مدل های مختلف ابرو
  • رنگ کردن ابرو

مشاغل مرتبط  با پیرایش ابرو و صورت زنانه

این شغل مرتبط با مشاغل متعادل ساز چهره زنانه، آرایشگر موی زنانه، پیرایشگر موی زنانه، کاربر مواد شیمیایی در آرایش زنانه، آرایشگر ناخن و آرایش و پیرایش زنانه می باشد.

مدرک فنی حرفه ای پیرایشگر موی زنانه

پیرایشگر موی زنانه شغلی است در حوزه مراقبت و زیبایی بانوان که شایستگی شناخت ابزار، مشاوره و پذیرش مشتری قبل از شروع کار، شستشوی موی سر، کوتاهی پایه، کوتاهی با زوایای مختلف، کوتاه کردن انواع مدل های مو، ویتامینه کردن مو، پیتاز کردن (کم حجم کردن مو) و براشینگ و رعات نکات ایمنی و بهداشتی در محیط کار را شامل میشود. هنرجو باید سطح تحصیلات دوره متوسطه اول را داشته باشد. در آموزشگاه های مراقبت و زیبایی معرفی شده ، مطابق با استاندارد و سرفصل های فنی حرفه ای مباحث زیر بطور کامل و جامع همراه با آموزش های نظری و عملی به هنرجو ارائه می گردد:

  • توانایی بکارگیری ضوابط ایمنی و بهداشت در محیط کار
  • توانایی انتخاب مدل متناسب مو با چهره
  • توانایی کوتاه کردن مو
  • توانایی کوتاه کردن مو با ترکیب چند زاویه (ترکیبی)
  • توانایی کم حجم کردن مو (پیتاژ)
  • توانایی انجام براشینگ متناسب با مدل پیرایش شده
  • توانایی انجام مدل های کوپ به وسیله ماشین مو زنی

مدرک فنی حرفه ای آرایشگر موی زنانه

آرایشگر موی زنانه شغلی در حوزه مراقبت و زیبایی است که شایستگی هایی چون آلودگی زدایی محیطی، حفاظت و بهداشت فردي مشتري، اوره وپذیرش مشتری، آماده سازی مو قبل از آرایش مو، فرمدهی به موها با بیگودي، سشوار کشیدن مو، فردم دهی موها با اتو و مو پیچ ها، اضافه کردن مو، انجام بافت، آرایش مو(شنیون)، آرایش موی عروس را در بر گرفته وبا مشاغلی ازقبیل متعادل سازی چهره زنانه، کاربر مواد شیمیایی، پیرایشگر ابرو و صورت، پیرایشگر موی زنانه و آرایشگر ناخن در ارتباط است.

فهرست توانایی های شغل آرایشگر موی زنانه به صورت عملی و نظری که با استاندارد های فنی حرفه ای آموزش دده میشود عبارتند از :

آلودگی زدایی محیطی ، حفاظت بهداشت فردی
مشاوره و پذیرش مشتری
آماده سازی مو قبل از آرایش مو
فرم دهی به موها با بیگودی
سشوار کشیدن مو
فرم دهی به موها با اتو و موپیچ ها
آرایش مو (شینیون)
اضافه کردن مو به سر (اکستنشن و دوخت مو و ….)
انجام بافت ها
آرایش موی سر

مدرک فنی حرفه ای متعادل ساز چهره زنانه (گریم)

متعادل ساز چهره زنانه یک از شغل های پرطرفدار در حوزه مراقبت زیبایی است که درآن شخص قادر به انجام شایستگی هایی چون آلودگی زدایی محیطی، حفاظت و بهداشت فردی مشتری، پاک سازی پوست جهت متعادل سازی، آماده سازی اولیه آرایش (پایه) متعادل سازی اعضای چهره (پیشانی، ابرو، بینی، گونه، لب، چانه، فک، غبغب و گردن) ، آرایش چشم، خودآرایی، آرایش روزوشب وعروس، شخصیت سازی کارتونی و آرایش خاص عکاسی باشد وبا مشاغلی از قبیل آرایشگر مو، آرایشگر ناخن، پیرایشگر مو، پیرایشگرابرو و صورت و کاربر مواد شیمیایی موی زنانه درارتباط است.

آلودگی زدایی محیطی و بهداشت فردی
مشاوره و پذیرش مشتری
آماده سازی پوست جهت متعادل سازی
آماده سازی اولیه آرایش (پایه)
متعادل سازی پیشانی و ابرو
آرایش چشم
متعادل سازی بینی، گونه و لب
متعادل سازی چانه، فک، غبغب و گردن
آرایش روز و شب و عروس
شخصیت سازی کارتونی
آرایش خاص عکاسی

مدرک فنی حرفه ای آرایشگر ناخن

آرایشگر ناخن شغلی است درحوزه مراقبت و زیبایی که شایستگی هایی چون آلودگی زدایی محیطی وبهداشت فردی و مشاوره وپذیرش مشتری، فرم دهی ناخن دست وپا، طراحی با لاک و مواد گیاهی و نصب و تزیین ناخن مصنوعی، مراقبت از پوست وناخن دست  وپا را در بر میگیرد.این مدرک علاوه بر دیپلم آرایشگری، بیشتر برای کارآموزانی داده میشود که حرفه پرطرفدار کاشت ناخن با مواد را میاموزند.

مشاغل مرتبط با شغل آرایشگر ناخن

شغل آرایشگر ناخن مرتبط با مشاغل متعادل ساز چهره زنانه، آرایشگر موی زنانه، پیرایشگر ابرو و صورت، کاربر مواد شیمیایی در آرایش زنانه، پیرایش موی زنانه و آرایش و پیرایش زنانه می باشد.

مدارک رسمی فنی حرفه ای چقدر معتبر میباشند؟

با دریافت همه مدارک رسمی فنی حرفه ای معرفی شده ، یا مدارک حرفه هایی که برای دریافت دیپلم آرایشگری آموزش دیده اید و لازم میباشد میتوانید برای مهاجرت و با طی کردن مراحل ترجمه در داخل کشور، در خارج از کشور هم از این مدارک استفاده در شغل آرایشگری استفاده کنید. این مدارک در بیش از 180 کشور دنیا (آلمان ، کانادا ، انگلیس، فرانسه و …) اعتبار دارد  .

انواع مدرک بین المللی آرایشگری:

مدارک آرایشگری علاوه برای بانوان ، برای آقایان هم در کشور صادر میشود. مدرک آرایشگری دو دسته است:

مدارک بین المللی آرایشی زنانه

مدارک بین المللی آرایشی پیرایشی مردانه

مدرک بین المللی آرایشگری، یکی از معتبرترین مدارکی است که کارآموزان بعد از گذراندن دوره آموزشی خود آن را دریافت میکند. مدرک رسمی آرایشگری شرایط خاصی نسبت به مدارک آرایشگری دیگر دارند که شامل:

1- این مدرک از مرجع معتبر فنی حرفه ای که مجوز وزارت کار را دارد صادر میگردد.

2- کشور هایی که این مدرک را ارائه میدهند، دارای اعتبار بین المللی در زمینه آرایش پیرایش هستند و عضو سازمان کار جهانی هستند.

این مدرک با کدی که دارد و یا با اسکن  QR CODE در سایت های رسمی و دولتی هر کشور قابل پیگیری ولی به زبان فارسی میباشد قبل از مهاجرت باید توسط مترجمان رسمی ترجمه شود.

نحوه اخذ مدرک آرایشگری فنی حرفه ای

نحوه گرفتن مدرک بین المللی آرایشگری، قبلا به این صورت بود که شما باید ابتدا به مراکز فنی حرفه ای  میرفتید و مدرک تان را حضوری در آنجا دریافت میکردید. ولی چند سالی است که کسانی که از سال 92 به بعد هرنوع مدرک فنی حرفه ای گرفته باشند میتواند وارد سایت شوند و با وارد کردن کدملی و شماره شناسنامه مدرک شان را در سایت مشاهده کنند و برای هر جا که لازم به صورت رایگان دانلود کرده و ارائه دهند.

استعلام مدرک فنی حرفه ای: شما هم اگر از سال 92 به بعد در آموزشگاه ی آموزش دیده اید میتوانید با وارد شدن در لــیــنــک مدرک تان استعلام کنید .

در صورتی که این مدرک را به دارالترجمه ببرید میتوانید به زبان های کشور های مختلف ترجمه کنید که در صورت پذیرفته شدن در کشور مورد نظر خود، از مدرک خود در آن کشور استفاده کنید.

هزینه گرفتن مدرک آرایشگری زنانه:

هزینه گرفتن مدرک آرایشگری زنانه، به صورت سالیانه تغییر میکند. چنانچه در بالا در باره چند تا حرفه آرایشگری توضیح داده شده هر کدام از رشته های آرایشگری دارای هزینه های متفاوت با دوره های زمانی متفاوت هستند. بعضی از آموزشگاه ها ، رشته های مختلف آرایشگری را به دو دوره تخصصی و فوق تخصصی تقسیم میکنند که دوره تخصصی همان دوره فنی حرفه ای میباشد مانند دوره تخصصی رنگ و مش که از صفر تا صد میباشد دوره فوق تخصصی را هم به دوره های خارج از دوره که آموزش متد های نوین جهانی میباشد اختصاص میدهند . هزینه دوره های فوق تخصصی بعضی آموزشگاه ها تقریبا از دوره های تخصصی و استاندارد فنی حرفه ای زیادتر میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *