با دیپلم ارایشگری میشه رفت دانشگاه

دیپلم آرایشگری زنانه یک مدرک حرفه‌ای است که برای شغل آرایشگری زنانه آموزش داده می‌شود و معمولاً به عنوان یک مدرک حرفه‌ای شناخته می‌شود و به دیپلم کاردانش هم معروف است. اگر شما به دنبال ادامه تحصیل در حوزه‌های دیگر دانشگاهی هستید، باید برای ورود به دانشگاه، شرایط و معیارهای خاص دانشگاه‌ها را بررسی کنید.

ادامه تحصیل برای دارندگان دیپلم کاردانش

دارندگان مدرک دیپلم شاخه کاردانش همانند دانش آموزانی که در رشته های تحصیلی فنی حرفه ای تحصیل کرده اند، راه مشابهی را جهت ادامه تحصیل در پیش دارند. بنابراین دارندگان دیپلم ارایشگری  می توانند به هر یک از روش های زیر تحصیلات خود را در مقاطع دانشگاهی ادامه دهند:

شرکت در آزمون دوره کاردانی پیوسته پس از اخذ مدرک دیپلم در شاخه کاردانش

تحصیل در رشته های بدون کنکور دانشگاه های فنی و حرفه ای، علمی کاربردی، غیرانتفاعی و یا آزاد (تحصیل در هر یک از رشته های بدون کنکور مستلزم متناسب بودن رشته انتخابی با مدرک دیپلم کاردانش داوطلبان می باشد)

شرکت در کنکور سراسری هر یک از گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان های خارجی پس از گذراندن دوره پیش دانشگاهی و اخذ مدرک مربوطه برای فارغ التحصیلان نظام قدیم و داشتن مدرک دیپلم برای دانش آموختگان نظام جدید

دیپلم کاردانش در خارج از کشور

در کشور های خارجی در بعضی دانشگاه‌ها و رشته‌های تحصیلی، ممکن است این دیپلم به عنوان یک مدرک شناخته شود و در بررسی پرونده تحصیلی شما، به شما کمک کند.

با این حال، برای ورود به بسیاری از دانشگاه‌های رسمی و رشته‌های تحصیلی، نیاز به دیپلم دیگری مانند دیپلم دبیرستانی یا معادل آن خواهید داشت.

بنابراین، بهتر است قبل از ثبت‌نام در دانشگاه، با مراجعه به وب‌سایت دانشگاه و یا مراجع مربوطه، شرایط و معیارهای لازم را بررسی کنید.